Besök på tandläkarakuten

Det blir inte alltid som man tänkt sig med vissa saker.
Efter en sväng bort till tandläkarakuten är vi äntligen hemma igen.
Finns roligare ställen att tillbringa en lördagskväll på. Som t.ex hemma i soffan med en bra film och lite gott tilltugg.

Men istället blev det som sagt en sväng ut. Anledningen var den att jag haft ont som f*n i underkäken på vänster sida sen igår natt. Under dagen eskalerade det hela och jag kunde bara stå och gå runt för att det INTE skulle göra ont.
Lite svårt att stå och sova.
Så vi åkte in. Lämnade först av Natalie hos mormor och morfar och sen fick vi låna deras bil.

Väl där gick det fort och dom petade lite på mina tänder och sen kom dom ganska snabbt fram till att det är den tand som jag tappat lagningen ur MÅNGA gånger som är orsaken till min tandvärk.
Efter bedövning och uppborrning av lagning förklarade dom att det var en bra idé av mig att komma in.
Det visade sig att trycket hade blivit för mycket i tanden (lagning ner till nerverna) och det var därför jag hade fått så ont.

Så på måndag blir det till att ringa "min" tandläkare och beställa en akuttid för att göra antingen en rotfyllning och lägga en krona eller helt enkelt ta bort skiten.
Det är inte speciellt mycket kvar av min tand heller, så det lutar åt att jag kommer välja att ta bort den helt.

Det återstår att se vad valet blir.

Kramar

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0