Gör om gör rätt med magträningen

Jag måste helt klart träna upp mina magmuskler. På ett 30 min core pass orkar jag "hålla" magen i ca 15-20 min utav dom sen "tappar" jag musklerna.

Fast vänta. Jag kan ju inte räkna med att jag ska klara av allt direkt heller. Då hade jag ju inte behövt gå på gym och träna.
Så nu blir det att boka minst ett pass core i veckan.

Något jag faktiskt är stolt över är att jag klarade av att göra situps rätt. Och det är inte lätt om man inte vet hur man ska göra.
Gör man fel så får man ont i nacken men gör man rätt så jobbar man med magen.

Ett annat sätt att träna magmusklerna är att man står rättupp och lyfter ett ben så att du har en 90 graders vinkel precis vid knät.
Benet ska bara "hänga" frön höften och du lyfte med magen. Så fort du känner att det börjar kännas i höften vet du att du gör fel. Då är det bara att börja om alt byta ben. Inte bara det att du tränar magen så tränar du upp även din balans.
Dubbelt upp med andra ord.

Nu ska jag ta en sväng in i duschen.

Kramar

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0