Förvirrande tankar

Jag har för mycket tankar just nu. Tankar som jag inte kan skriva ner. Tankar läggs på lager bland alla andra tankar som finns.

Jag har tankar som ger mig ångest och tankar som får mig att känna avsky mot mig själv.
Tankar som får mig att känna mig värdelös.

Och istället för att ta tag i tankarna och reda ut dom så gör jag en massa hemma. Jag byter ut möbler hemma, jag möblerar om och jag är bara otroligt förvirrad och lite halvtokigt konstig sådär.
Jag måste varva ner.
Kunna sätta mig någonstans och bara andas och komma fram till vad jag kan göra åt mina tankar för att reda ut dom.
Reda ut allt för att komma underfund med mig själv och få ordning på allting runtomkring.

Det där telefonsamtalet kanske inte vore någon dum idé ändå. Jag vet att jag kan ringa det där samtalet och jag vet att jag kan prata av mig mina tankar.

Fast det jag mest av allt känner för att göra är att sätta mig i ett hörn och dra täcket över huvudet och bara försvinna för en stund.
Vara mig själv och bara behöva tänka på mig själv. Slippa ta hand om min familj, slippa tänka på att jag måste plugga till det ena och det andra. Veta att jag inte behöver åka till skolan för att utföra mina praktiska uppgifter.

Jag längtar något otroligt till nästa helg. Jag ska njuta av att inte göra något sitta ner och inte tänka på något alls. Behöver inte tänka på vad jag ska laga till middag. Inga direkta tider att passa. Bara vara. Jag och min man


Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0