Jakten är igång

Ohhh, vad jag längtar tills jag har tappat den vikten jag dras med. Kunna gå in i en affär och köpa nästan vad man vill och veta att "valkarna" inte kommer synas om man väljer en lite tajtare modell på t.ex en tröja eller klänning.
Kunna köpa ett par jeans och känna mig snygg i dom.
Kunna känna mig snygg i vilka kläder jag än väljer att köpa.

Jag vill känna mig snygg, säker och trygg i mig själv.

Jag har visserligen redan börjat. Går på gymmet, är med i en PT-grupp, försöker se över mina kostvanor samt sluta med en massa onyttigheter som läsk, godis och liknande.

Jag vill hitta mig. Ett JAG som jag vill vara. En mamma som orkar leka med sin dotter. En fru som trivs med sig själv. En tjej som vågar ha på sig bikini på stranden, vågar sätta på sig tajta kläder utan att skämmas över sig själv.

Men viktigast av allt. Våga titta mig själv i spegeln utan att vända bort blicken.

Jag har börjat.. Min resa är påbörjad. Nu återstår att se vart vägen leder.

Kram

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0