Monopolet hos bilprovningen.

Fick brev från transportstyrelsen nu i morse. Blev förvånad och sen läste jag på kuveret att det är ang besiktningen.

Ahaa.. Men sen visade det sig att det inte var ngn tid jag fick utan ett brev där det står att monopolet går ut den 1:a juli.

Så om ni inte redan visste det så vet ni det nu.

# Det är din skyldighet att själv hålla koll på under vilken period just DIN bil ska besiktas.
# Du kommer få en massa förslag på tider för besiktning av olika företag.
# För mer information om besiktningsställen kan man gå in på www.swedac.se. 
# Alla besiktningställen kommer godkännas av Swedac.
# Det blir ingen skillnad för dig när du besiktar bilen. Den enda skillnade är att du har fler företag att välja mellan och du kan då välja ett företag som ligger närmare din bostadsort.


Jag vet inte hur jag ska reagera på det här. Det har ju kommit upp tidigare så man har ju haft ett tag att tänka och fundera på det här.
Det som jag mest har funderat över är just biten ang bilen. Hur vet man att dom är seriösa och hur vet man att dom hittar fel på bilen som måste årgärdas?

Jag kännde mig trygg i det här monoplet som fanns. Tryggheten i att dom visste vad dom gjorde och att dom hittade felen på bilen som var i behov av att lagas. Hittade det som var "bra att veta".
Kommer det bli lika bra nu eller kommer dom "slarva"?
Det är ju våra liv det handlar om när man sätter sig bakom ratten på en bil.
Dom kommer vara våran säkerhet, man kommer lita på att dom gör sitt jobb rätt.

Det är lite mycket tankar som snurrar i skallen. Det handlar ju om människors liv när man sitter där bakom ratten.

Jag ska nog inte tänka för mycket.
Dom nya ställena kommer ju godkännas av  Swedac. Man får helt enkelt lita på att det blir rätt.

Lite tips när och om du får hem brev från olika besiktningfirmor.
Titta in på www.swedac.se för att kontrollera att dom finns med i listan. Det är för din egen och alla andras skull du ska göra det.

Kram

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0